5/04/2021 4

Recenzja "Star Wars Wielka Republika: Światło Jedi"


Dziś na całym świecie wszyscy fani Gwiezdnych wojen obchodzą swoje wielkie święto, a mianowicie "Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych wojen", dlatego z tej okazji Wydawnictwo Olesiejuk wydało dziś oficjalnie aż dwie książki z tego świata. Pierwsza, która jest nowelizacją serialu "The Mandalorian", natomiast druga to premiera nowej epoki w tym uniwersum. Mianowicie "Star Wars Wielka Republika. Światło Jedi" to książka, która wprowadza Nas do nowej epoki, do wydarzeń sprzed sagi Skywalker! W związku z tym świętem, przygotowałem dla Was recenzję jednej z tych pozycji. 



• Star Wars Wielka Republika. Światło Jedi
• Autor: Charles Soule
• Tłumaczenie: Hikiert Anna
• Okładka miękka
• Wydawnictwo Olesiejuk
 Wymiary: 13.5x20
 Ilość stron: 480
• Data wydania: 04.05.2021



"Star Wars Wielka Republika. Światło Jedi" to obszerna książka, która stanowi wprowadzenie do nowej epoki ze świata Gwiezdnych wojen. Jednak czy książka poradziła sobie z tak poważnym zadaniem? Mogę już na wstępie odpowiedzieć jednogłośnie, że TAK. Powieść jest niesamowita i wciąga już od pierwszej strony. Książka opowiada o złotej erze w galaktyce. Historie, gdzie nie ma Sithów, a nad porządkiem panuje mnóstwo wyszkolony Jedi. W całej galaktyce panuje pokój, dzięki zakonu Jedi. Książka wprowadza nas do tego świata powoli z każdym najmniejszym szczegółem, że bez problemu możemy sobie to wszystko zwizualizować. 



Jednak jak wszędzie nie może być za kolorowo i w galaktyce pojawiają się pierwsze problemy, a historia nabiera niesamowitego, ciekawego obrotu spraw. To najwięcej co chcę zdradzić, ponieważ nie chce dalej spojlerować Wam tej niesamowitej historii. Jest to pierwsza książka z fabułą ze świata Gwiezdnych wojen, którą miałem przyjemność przeczytać i zdecydowanie wpadłem w ten wir i już teraz nie mogę się doczekać kolejnej części. Jestem ciekaw jak potoczy się sytuacja dalej, co będzie czekało dalej nowych bohaterów. 

Co do wykonania i wyglądu książek, również się nieźle postarano. Na jednej z pierwszych stron mamy rozpiskę związaną z chronologią Star Wars, która zawiera wszystkie filmy oraz kanoniczne książki. Niestety chronologią nie zawiera seriali. Następnie opowieść zaczęto od kultowych słów czyli "Dawno, dawno temu w odległej galaktyce...". Do każdego rozdziału użyto piękną czcionkę jak i też postarano się o dodatkowe elementy ozdabiające, mianowicie ta tzw. korona co jest w logo Wielkiej Republiki. Naprawdę jest to tak nie wiele, ale jednak cieszy i przyciąga oko. 



"Star Wars Wielka Republika. Światło Jedi" to naprawdę wciągająca opowieść. Pomimo, że książka ma 480 stron to nie zniechęciło mnie to do czytania, a wręcz czuję niedosyt i chce więcej! Ta powieść kosztuje aktualnie tylko niecałe 30 zł. Jest to rewelacyjna cena jak za jakość z jaką jest wykonana książka oraz czas spędzony z nią. Naprawdę dawno nie czytałem tak dobrej książki. Jeszcze wracając do wykonania to książka ma tzw. skrzydełka, dzięki czemu można sobie zaznaczyć, gdzie skończyliśmy czytać. Jest to spory plus, bo ja zawsze nie mam czym zaznaczyć, gdzie skończyłem czytać, a tym bardziej zapominam numer strony. Szata graficzna okładki, czcionka jest bez zarzutów, na dłuższy czas czyta się bardzo dobrze, nie męczy to naszego wzroku. Podsumowując, żebym nie skłamał, ale jak na razie jest to najlepsza pozycja od Wydawnictwa Olesiejuk, którą miałem przyjemność recenzować. Zdecydowanie musicie mieć ją na swoich pułkach czy biblioteczkach i poznać niesamowitą nową historię, kompletnie inną niż jaką znamy z poprzednich filmów czy seriali.



MAY THE 4TH BE WITH YOU! NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI!

4 komentarze:

  1. Wkońcu czekałem na jakąś recenzję tej ksiażki! Muszę dziś sie wybrać do empika zakupić!!

    NIECH MOC BĘDZIE Z TOBĄ! ZAWSZE!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie to na co czekałem z niecierpliwością, czekam właśnie na moją przesyłkę bo zamówiłem tą książkę przedpremierowo, a teraz czytając recenzję jeszcze bardziej nie moge się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja, nie zamierzałem kupić tej pozycji, ale chyba zmieniam zdanie haha

    May the 4th be with you!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopiero dziś przyszła mi ta ksiażka. Juz biore się czytanie, a recenzja jak zawsze swietna!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Świat Disneya