Jest dzień pełni. Jednak Sirena, Mimmi i Ondina zastanawiają się co zrobić z Evie dla, której wschód księżyca będzie odmianą. W tym samym czasie do Zacka przychodzi jego ojciec, który zamierza zabrać syna i Cama pod namiot na mako. Eric postanawia zabrać się razem z nimi. Kiedy trytoni przypływają na wyspę, Cam i ojciec Zacka zaczęli rozkładać sprzęty. Tymczasem syreny proponują Evie spędzenie z nią jej pierwszej pełni. Dziewczyna ku niezadowoleniu Ondiny zgadza się. Parę godzin później dziewczyny skończyły zabezpieczać dom przed światłem księżyca. Jednak do naszych bohaterek przychodzi Carly by spędzić z Evie "babski wieczór". Evie udaje chorą, ale jej przyjaciółka jest przekonana, że Evie przejdzie po malowaniu paznokci. W tym samym czasie na wyspie chłopaki zaczęli rozkręcać się z nocowaniem na dobre, tata Zacka zainstalował aplikacje, która pokazuje konstelacje na niebie, ale sam Zack nie jest tym zainteresowany. Właśnie wyłonił się księżyc. Mimmi zobaczyła jaskinie w, której była z Zackiem, znaki na ścianach i chłopca wchodzącego do pieczary. Ondina razem z nią płynie na Mako, by dowiedzieć się czegoś więcej. Carly prosi Evie o przyniesienie jej czegoś do picia. Dziewczyna idzie do kuchni, gdzie wiatr odsłonił zasłonę, a ona sama widzi odbicie księżyca w wodzie. Wraca do rozmawiającej Sireny z Carly, ale pełnia już na nią działa. Zachowuje się jak mała dziewczynka i udaje baletnice. Na wyspie Zack zmierza do pieczary, nie wie, że jest śledzony przez Ericka. Evie wymyka się Sirenie i płynie na Mako. Tymczasem trytoni dochodzą do serca jaskini. Za nimi biegną Mimmi i Ondina. Zack za sprawą pełni uruchamia dziwny mechanizm, który ukazuje księżyc. Eric próbuje go uspokoić , ale ten go odpycha. Cam próbuje dostać się do Trytonów, ale napotyka Evie i Sirenę, która tłumaczy mu co się stało. Na jego nieszczęście odnajduje go tata Zacka i każe mu wracać do obozowiska. W pieczarze syreny chcą powstrzymać Zacka po nieudanej próbie Ericka, kiedy przybiega Sirena z Evie. Chłopak próbuje obezwładnić dziewczyny. Zyskuje kontrole nad sobą dopiero wtedy, kiedy kieruje swą moc na Evie. Pełnia się kończy, uciekają wszyscy oprócz Erica, który został chwilę dłużej by zrobić zdjęcia mechanizmowi. Na zewnątrz Zack tłumaczy się Ondinie i Mimmi. Chłopaki wracają do obozowiska, a dziewczyny zabierają oniemiałą Evie do księżycowego jeziorka, gdzie zasypia. Rano chłopaki rozmawiają o tym co się wydarzyło w nocy. Trochę później w Sea Cafe, Evie przeprasza Carly za swoje zachowanie i zniknięcie. Odbywają razem z Zackiem szczerą rozmowę.
Może będziemy robić streszczenia na zmianę ? :)
OdpowiedzUsuńSpoko, ty dostajesz 8 ;)
UsuńŚrednie ;/
OdpowiedzUsuńco ci się niby nie podoba ?
UsuńCałość i język.
OdpowiedzUsuńCzy mogłabym wiedzieć co jest złego w języku ? Chciałabym na przyszłość nie popełniać takich błędów/ Basia
OdpowiedzUsuńGłównie styl i składnia. Zdarzają się niefortunne sformułowania, mieszanie czasów, powtórzenia. Mnóstwo powtórzeń. Przykład? A proszę:
OdpowiedzUsuń"Jednak Sirena, Mimmi i Ondina zastanawiają się co zrobić z Evie dla, KTÓREJ j wschód księżyca będzie odmianą. W tym samym czasie do Zacka przychodzi jego ojciec, KTÓRY zamierza zabrać syna i Cama pod namiot na mako".- powtórzenie rdzenia. A i Mako raczej z wielkiej litery.
"Kiedy trytoni przypływają na wyspę, Cam i ojciec Zacka zaczęli rozkładać sprzęty." - Niedopasowanie czasu i formy czasowników. Przybywają - czasownik niedokonany, zaczęli - czasownik dokonany. Kiedy trytoni przybywają na wyspę, Cam i ojciec Zacka zaczynają rozkładać sprzęty, albo Trytoni przybywają na wyspę, gdy Cam i ojciec Zacka zaczynają rozkładać sprzęty.
"Tymczasem syreny proponują Evie spędzenie z nią jej pierwszej pełni. Dziewczyna ku niezadowoleniu Ondiny zgadza się. Parę godzin później dziewczyny skończyły zabezpieczać dom przed światłem księżyca." - powtórzenie i nagła zmiana czasu z teraźniejszego (proponują) na przeszły (skończyły)
"Jednak do naszych bohaterek przychodzi Carly by spędzić z Evie "babski wieczór". Evie udaje chorą, ale jej przyjaciółka jest przekonana, że Evie przejdzie po malowaniu paznokci." - ok błędów jako takich nazwać nie umiem, ale nie brzmi to dobrze.
Mogłabym długo tak wymieniać, ale po co? Myślę, że po przetoczonych fragmentach widać o co chodzi, a jeszcze doczepie się do strony wizualnej, czyli braku akapitów. Naprawdę przydają się nie tylko w szkolnych wypracowaniach.