9/28/2017 6

[Recenzja] Powtórka przed maturą Język polski oraz matematyka

Czytelnicy mojego bloga wspólnie ze mną dorastają i nadszedł już ten moment, że lada chwila skończymy naszą ostatnią klasę ostatniej być może szkoły. Na koniec czeka nas matura, która sprawdzi naszą wiedzę z języka polskiego, matematyki oraz języka nowożytnego. Ja co prawda maturę piszę, że rok jednak wielu z moich czytelników musi skupić się właśnie nad nauką i nad przygotowaniem się do niej, dlatego pomyślałem o Was i chciałbym zaprezentować Wam jedne z lepszych książek do nauki. Dobrą pozycję do takich powtórek czy nauk prezentuje Zielona Sowa, której produkty recenzowałem już wiele razy! Czy tym razem znów wydawnictwo mnie nie zawiodło? Okaże to się w rozwinięciu!


 Do recenzji dzięki uprzejmości wydawnictwa dostałem dwie książki: "Powtórka przed maturą. Język polski. Zakres podstawowy z elementami zakresu rozszerzonego"  oraz "Powtórka przed maturą. Matematykai. Zakres podstawowy z elementami zakresu rozszerzonego". Obie książki zostały co prawda wydane pierwszy raz w 2015 roku, jednak wciąż są zgodne z podstawą programową i wytycznymi do matury. Książki są w miękkiej okładce, co jest bardzo przyjemnie. Lepiej się w takich uczy. Dość ciekawą rzeczą jest to, że przed każdym działem w książce od matematyki znajduje się dość ciekawy cytat, a od języka polskiego ramy czasowe epoki oraz najważniejsze informacje, które informują co czeka nas w danym dziale. Obie książki osobno zawierają około 320 stron. Cena pozycji to tylko około 21 zł.!


"Powtórka przed maturą" z języka polskiego obejmuje 24 rozdziały poświęcone wiedzy o literaturze. Każdy z nich zawiera wiadomości o danej epoce literackiej, szczegółowe streszczenia lektur i ich problematykę, oznaczenie tak zwanych lektur z gwiazdką, których znajomość jest niezbędna zgodnie z nową podstawą programową. W kompendium dodatkowo zostały zawarte i oznaczone treści z zakresu rozszerzonego.
Sposób prezentowania treści, kładący nacisk na interpretowanie lektur, pozwala przygotować się zarówno do wypowiedzi ustnej, jak i pisemnej na egzaminie maturalnym. Dzięki zadaniom podsumowującym każdą porcję materiału oraz wskazówkom do nich kompendium ułatwia sprawdzenie zdobytej wiedzy.


"Powtórka przed maturą" z matematyki obejmuje 10 rozdziałów i 25 zestawów zadań. Każdy z rozdziałów zawiera przypomnienie podstawowych wiadomości, na które składają się najważniejsze wzory, definicje i twierdzenia przydatne w rozwiązywaniu zadań. 
Poza powtórką treści do każdego rozdziału zostało przygotowanych kilka zestawów po 20 zadań. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Odpowiedzi do zadań można znaleźć na końcu książki. Dużym plusem tej książki jest również to, że w odpowiedziach nie jest podany sam wynik, a również sposób wykonania danego przykładu. Jest to bardzo dobry pomysł, ponieważ często sam wynik nic nam nie mówi.


Podsumowując powyższe pozycje to idealne książki by przygotować się do matury jak i do zajęć na lekcji. Z książki od polskiego korzystam dość często w przypadku omawiania lektur, ponieważ znajdziemy tam wszystkie najważniejsze informacje, które są nam potrzebne! Obie pozycje to strzał w dziesiątkę i oceniam je 10/10 punktów. Bardzo chciałbym z tego samego wydawnictwa taką książkę do język angielskiego, sądzę by była to również świetna pozycja i bardzo oblegana przez innych.

Podobała Wam się recenzja? Macie zamiar kupić owe książki? Dajcie znać!

6 komentarzy:

  1. Recenzja dość ciekawa! Bardzo mi się podoba i sądzę, że jak będę przygotowywać się do matury to na pewno kupię tą książkę do polskiego, z matematyki jestem dość dobra a wiec dam sobie radę :) Liczę że bedzie wiecej takich recenzji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się składa że mam jedną z tych książek, a mianowicie do języka polskiego, bardzo pomaga mi do nauki w ciągu roku. Również bardzo polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w 3 gimnazjum i sądzę, że jak pójdę do liceum do sobie kupie te książki, bo wyglądają dość fajnie i sądzę, że są bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem jeszcze czy je zakupię. Na razie jestem w 2 klasie technikum, więc mam jeszcze trochę czasu :D
    dovecameronpolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Co prawda do matury mam jeszcze daleko, gdyż jestem jeszcze w gimnazjum, ale czytając twój opis oraz oglądając zdjęcia tych książek jestem pewna, że można się z nich bardzo dobrze przygotować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Świat Disneya